Återkoppling från din webbsida/verksamhet är självklart försäljningen. Men det finns en massa andra saker också.
- Prenumeranter på nyhetsbrev
- Kontakter via kontaktformulär
- Recensioner på sidan
- Recensioner i andra system som du länkar till (google, facebook mm)
- Kommentarer
- Direkta mailkontakter
- …
Hur många av dessa möjligheter använder du? Och följdfrågan vilka fungerar bäst för dig?Webbsidan är navet i din verksamhet och det är också bra att visa till exempel dina recensioner där även om kunder gett dem i andra system. Även här kan man fundera över konvertering. Jag har xxx besökare och yyy gör något. Konverteringssiffran kan vara skrämmande låg!
Så gör en egen lista med återkopplingsmöjligheter från din webbsida! Jag har en liten funktion på wp-akuten för att se om jag kan fånga återkoppling utan att besökaren lämnar någon mer info.
Ni har säkert sett samma typ av rutor i andra system. Nu väntar jag med spänning