Återkoppling från din webbsida/verksamhet är självklart försäljningen. Men det finns en massa andra saker också.
- Prenumeranter på nyhetsbrev
- Kontakter via kontaktformulär
- Recensioner på sidan
- Recensioner i andra system som du länkar till (google, facebook mm)
- Kommentarer
- Direkta mailkontakter
- …
Hur många av dessa möjligheter använder du? Och följdfrågan vilka fungerar bäst för dig?Webbsidan är navet i din verksamhet och det är också bra att visa till exempel dina recensioner där även om kunder gett dem i andra system. Även här kan man fundera över konvertering. Jag har xxx besökare och yyy gör något. Konverteringssiffran kan vara skrämmande låg!
Så gör en egen lista med återkopplingsmöjligheter från din webbsida! Jag har en liten funktion på wp-akuten för att se om jag kan fånga återkoppling utan att besökaren lämnar någon mer info.
Ni har säkert sett samma typ av rutor i andra system. Nu väntar jag med spänning
Jag uppskattar din kommentar
Under många år har jag lagt ner tid och engagemang på att hjälpa andra med deras wordpress-sida. Jag uppskattar all form av feedback för på så sätt så blir arbetet roligare och jag vet om det är uppskattat. Så varför inte skriva ett enkelt tack - om du fick tips för att lösa ditt problem eller löste det!
Tack för din återkoppling!
Karin